lördag 22 november 2008

Sportmästerskap lockar fram min patriotism

I dag gick Världscupspremiären av stapeln och liksom många andra satt jag bänkad framför dumburken och hejade på Charlotte Kalla när hon fullkomligt sopade banan med konkurrensen! Det är så härligt att se henne driva på till synes outtröttligt, men hennes bästa lopp hittills var ändå i Tour de Ski i fjol. Då blev jag ärligt tårögd, det är så himla gott att se någon kämpa på och uppnå sitt mål.

Därför blev eftermiddagen bara bättre när jag bevittnade hur Marcus Hellner helt otippat rodde i land guld i herrklassen. Skidsäsongen kunde inte ha startat bättre!

Grattis Charlotte och Marcus!














Bild: Wikipedia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är det ju så... Tråkigt men sant - det gäller bara att inte svepa med i trenden själv.

Nettan sa...

Tack för titten hos mig !

Visst är Charlotte Kalla en supertjej, med skinn på näsan, hon sopa rent i skidspåren =0), vilket åk hon gjorde !!

Trevlig helg...
Kram Nettan