fredag 7 november 2008

Förlorat fynd?

Mamma är en riktig fena på att fynda på loppisar och föreslog i år en julklappslek med paket som inhandlats på second hand. Eftersom jag inte alls har samma tränade öga tänkte jag börja i god tid och cyklade därför drygt en mil för att uppskatta utbudet på Myrorna i stan.

Efter att ha kryssat mellan ett antal hyllmeter hade jag samlat på mig en ljusstake, en vas, en japansk kokbok och en plastburk. Innan jag lämnade butiken hade samtliga varor återställts på hyllorna och jag gick därifrån tomhänt. Frustrerad.

Tur att jag har drygt en månad på mig. Min inspiration har en tendens att sina bland kantstötta koppar och plagg vars doft vittnar om dess föregående ägare. Som förmodligen antingen tappat luktsinnet eller av misstag spillt ut hela parfymflaskan på älsklingsblusen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar att fynda second hand..
Ett litet tips som kanske kan funka.Nu vet jag iförsig inte vad ni har för budget på julklappen, men som exempel.
Har din mamma någon speciell hobby eller dylikt?
Om hon tex gillar att laga mat:
Leta efter en grupp av liknande saker som du kan slå in i en fin kartong. Gärna i samma färgskala för att göra det ännu mer speciellt. Kanske en kokbok, om den då handlar om bakning hittar du säkert också en kavel, någon kökshandduk osv. Gillar hon att sy eller sticka brukar man kunna hitta nålar, trådar, mönster m.m. Dessa kan du lägga i en fin korg som du fyndar:) Hoppas du har fått lite inspiration..:)Kram anna.a
www.dromhem.blogg.se

Petra sa...

Åh, önskar jag hade gåvan att kunna fynda på second hand...

Anonym sa...

Svar: Va kul, roligt att du titta in! Varmt välkommen tillbaka är du :)