måndag 10 november 2008

Jultidningar del 1

Varje år brukar jag gå loss på tidningshyllan i butiken till jul- så även i år. Julspecialerna brukar stå sig i flera år, så till skillnad från övriga tidningar som läses en gång innan de försvisas till tidskriftssamlare för att samla damm under återstoden av deras existens, är det numera tradition hos oss att plocka fram julmagasinen när december annalkas.

Jag har hittills införskaffat tre tidningar inför årets jul, och det lär bli fler. Som hjälp till er andra i tidningsdjungeln tänkte jag plita ned några rader om tidningarna allt eftersom jag avverkar dem.







Bild: Mediahyllan

Årets julspecial i Drömhem & Trädgård visade sig tyvärr vara en stor besvikelse. För att kort summera receptsidorna kan det mesta utgöra julrecept bara man blandar i krossade pepparkakor eller kryddar med saffran. Inredningsssidorna står sig inte i konkurrensen med de flesta bloggares julfina hem (dinosaurier i julgranen var minst sagt magstarkt), och pysslet kändes föga inspirerande. Ett litet plus alla fall för de fina virkade grytlapparna med instruktioner, det gillades! Priset på 59 riksdaler motsvarade dock inte på långa vägar tidningens innehåll som inte alls höll någon vidare klass. Tråkigt, i fjol var Drömhem & Trädgård min stora julfavorit!

0 kommentarer: