söndag 23 november 2008

Kalas, falsksång och shoppingfrenesi

Det känns som om jag knappt hann blinka så var helgen över. Tiden går fort när man har roligt, brukar man ju säga (Det är antagligen därför man upplever att tiden mer eller mindre avstannar när man är förpassad till baksätet i en bil i X antal timmar, men nu håller jag min barndoms bil-semestrar utanför resten av det här inlägget).

Lördagskvällen spenderades i en lägenhet öst på stan där vi firade en klasskompis på hennes 25-årsdag. Kvällen till ära hade hon fixat tapas och sangria, och vi hann bevittna svängig salsa till latinamerikanska toner mellan en klurig musiktävling och allsången som avrundade en härlig kväll. Det finns få stämningshöjare som slår en akustisk gitarr.






















Idag snurrade jag och kärleken (alias shoppinghataren) runt i diverse butiker och hamnade så småningom på Plantagen invid Jula, där jag nästan köpte en amaryllis. Jag hade för en sekund glömt bort att jag är fullständigt inkapabel till att hålla växter vid liv, men besvikelsen över mitt tillkortakommande passerade fort när jag lade ögonen på julsortimentet. Jag behöver väl knappast nämna att kärleken inte delade denna sprudlande glädje. Eftersom jag är en sådan omtänksam flickvän tror jag minsann att jag ska satsa på nätshopping vid införskaffandet av årets julklappar. Bortsett från studentlitteratur är jag dock något av en rookie inom det området- har ni veteraner några tips till en nybörjare?

0 kommentarer: