torsdag 6 november 2008

Dagens Industri vs. toapapper

Sedan en dryg vecka tillbaka har Dagens Industri dagligen levererats i min brevlåda. Inget konstigt med det, om man bortser från att jag inte har beställt någon prenumeration, av Dagens Industri eller någon annan dagstidning för den delen.

Tycker jultomten att min ekonomi är så kaosartad att jag år i behov av en tidig julklapp? Är detta ett tecken från ovan att det är dags att växa upp och börja spara inför pensionen? Eller försöker någon helt enkelt muta mig med gratis dagstidningar? (Drömhem & Trädgård hade fungerat bättre)

Morfar berättade för övrigt att han i sin barndom använt dagstidningar som dasspapper. Visserligen har jag ännu inte så mycket som bläddrat i min gratisblaska, men jag tror att aktiekurserna gör sig bättre på papper än på min rumpa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det varierar väldigt! Hur kommer det sig att du är så nyfiken på det? :)

Anonym sa...

Ja fika är aldrig fel :) Näe men har du glömt äta middag? Då är det dags!