måndag 12 september 2011

Inget för klaustrofobiker

Har genomgått en MR-undersökning nu på morgonkvisten. En lite spännande upplevelse där man ligger helt blickstilla på en brits med en hjälm på huvudet och hörselkåpor. Det bullrar och slår och jag blev lite åksjuk när britsen gled in i magnetkameran. Väl där inne kändes det som om det rörde sig innanför skallbenet; som om vätskan drogs i olika riktningar.













Efteråt gjorde jag en ögonundersökning där man bland annat mätte trycket över hornhinnan. Där kan vi snacka läskig apparatur! Man skulle kika in mot en grön prick som helt plötsligt rör sig fram mot ögat och chockar med en luftpuff! Man fick lite grann känslan av att en clown precis kastat en paj i ansiktet.

Nu ned på stan för att ragga sponsorer till Spring för HIV-et och sedan kvällsjour.

2 kommentarer:

Jenny sa...

HeJ! Har glömt bort att du bloggar ju. Kul!! Ja visst är det läskigt. Jag fick göra en MR-undersökning för två år sen när jag blev påkörd av en bil. Då var jag ganska groggy och chockad men jag kommer ihåg att jag måste vara blixtstilla och att det var läskigt!! Kram //Jenny

Little Miss Splendid sa...

Oj, är det redan 2 år sedan olyckan?! Helt otroligt vad fort tiden går. Och ja, det var absolut läskigt även om jag faktiskt lyckades slumra till där inne efter ett tag. tecken på att man sover för lite, kanske? :)