måndag 12 oktober 2009

Göteborg = kärlek

Vilken underbar stad!
Espresso House:s goda cappuccino och en kladdig kaloribomb. Mmm...





























Vi åt hela tiden! Här var det sushi, 45 (!) kronor för 8 bitar- och som ni ser var laxbitarna storlek deluxe. Lina hade bra koll på detta med pinnar.




























Efter lunchen började OMSiS-mötet, ett mycket inspirerande forum för idéutbyten mellan studentrepresentanter från olika lärosäten med läkarutbildning. En fantastiskt god middag och samkväm avrundande en mycket lång (och lika rolig) dag.

Tydligen kan man vika kattöron av servetter. Rutinerad som alltid hade jag använt min servett just innan, så jag fick vara fåfäng med gott samvete.














Ida kvartade in mig och Lina i hennes FANTASTISKA lägenhet. Kakelugnar i varje rum, åtminstone 3 meter i tak och stora, fina fönster. Så vill jag också bo!














Hela Göteborg är som ett arkitektoniskt konstverk. Jag saknade inte 70-tals betong en sekund.




















Äntligen fick jag träffa Sofia! Vi styrde kosan mot Haga (Göteborgs svar på Gamla Stan enligt min syster) och strosade i mysiga butiker innan vi sökte upp ett supermysigt café med bullar i samma skala som Bergsbykiosken gör mjukglass. Tur att jag har ett årskort på IKSU ;-)



















3-rätters på Bliss. Tog cirka 3 timmar också men det var det nog värt. Chokladsorbet med kaffesmak gjorde succé.




























Från fin-middag till rejält släppa loss på dansgolvet på Park Lane, ett uteställe på Avenyn. Vi hade riktigt, riktigt kul! Bra musik och stämning på topp, vill göra om det igen!









































































































Tiden går fort när man har roligt! Nu var det dags för mig att åka hem. Tyvärr går tiden inte lika fort när man inväntar försenade flygplan, men jag fick i alla fall en brakmåltid på Arlanda courtesy of SAS. På McDonalds visserligen, men det är ju enda stället på Arlanda där man får mer än en juice för 75 pix.

1 kommentarer:

mamma sa...

Det såg verkligen mysigt ut. Ni verkar ha hunnit mycket på den korta tiden.