torsdag 1 oktober 2009

Achtung!

I veckan fick jag av en slump en cykelhjälm i present. Men min farfar hade nog behövt den bättre just den här veckan, för idag blev han påkörd av en bil när han var ute på cykeltur.

Av allt att döma har det ändå gått bra under omständigheterna och min kära farfar klarade sig med lindriga skador och fula blåmärken, men det är sådana här gånger jag verkligen avskyr att inte ha alla nära och kära samlade på ett ställe. För är det någonstans jag vill vara just nu så är det vid hans sjukhussäng.

När jag var liten brukade jag drömma på nätterna om att "alla" bodde på min gata i lilla Ursviken där jag vuxit upp. Att de i verkligheten var spridda i olika delar på jordklotet gjorde ju inte saken lättare. Men oj vad jag önskade!

Numera har jag insett att släktkalas och andra högtider nog är det närmaste jag kommer drömmens uppfyllelse. Just därför var det trevligt att få uppvakta min 85-årige morfar i helgen som var- även om några av "de viktiga" saknades (i synnerhet lillasyster)! Tyvärr kan man ju inte få allt här i världen, men jag ser i alla fall fram emot syskonmys till jul- då ska jag sitta på henne som ett plåster all ledig tid (Sofia, du avbokar väl inte resan nu?)


1 kommentarer:

sandra sa...

Familjen är det viktigaste vi har. Hoppas din farfar kryar på sig snabbt. kram