torsdag 3 september 2009

"...Och du tror att du kan bli läkare?!"






























I våras erbjöds hela vår kurs vaccination mot TBC. Stickrädd som jag är drog jag på det in i det längsta och höll i det närmaste på att missa sista chansen att vaccineras kostnadsfritt. Väl där hade läkaren som gav mig mitt vaccin som ovan synes en del synpunkter på stickrädda läkarstudenter.

Idag har jag dock all anledning att vara stolt över mig själv. Morgonen inleddes med blodprovtagning inför metabolismlabben och efter skolan passade jag på och gick förbi blodcentralen för att anmäla mig som blodgivare. 6 rör (totalt under dagen) senare står jag fortfarande på benen och inser att det finns hopp även för en sådan som jag.

1 kommentarer:

sandra sa...

Hejja!! Vad du är bra. Ditt blod kan rädda liv!!