fredag 18 september 2009

Kroppen med egen vilja

Nu är två veckors "plåga" äntligen över, det är helt otroligt vad man kan bli sugen på konstiga saker bara för att man inte får äta just det! Har saknat potatis och honung (till téet) mest. Jag har alltså enbart konsumerat mat med ett glykemiskt index lägre än 60 i fjorton dagar- glöm att äta ute säger jag bara...!

I går var det i alla fall dags att ännu en gång lägga sig på bandet för att genomgå en kroppsmätning. I sann uppoffringsanda och för att ställa det hela något på sin spets så har jag sett till att äta mycket av sådant som jag anser är "onyttigt"- det hann bland annat slinka ned en stor burk Nutella, några chokladkakor och tre påsar M&Ms de här veckorna. Riktigt lågt GI var det dock.

Hur som helst så påvisade kroppsmätningen en minskning på 1.3 kg och 0,7 fettprocent. Helt ofattbart?! Vår lärare tyckte att det lät riktigt skumt, rent kemiskt borde jag verkligen inte ha gått ned såvida jag inte dessutom minskat drastiskt på mitt kaloriintag (och det kan jag sätta pengar på att jag inte har). Jag har på känn att vi kommer att få klura en del innan vi kommer fram till en vettig slutsats, men det kan jag bjuda på!

~Halloween 2009!~

0 kommentarer: