söndag 13 september 2009

Europas Kulturhuvudstad 2014



















I tisdags kom beskedet om att Umeå utsetts till Europas kulturhuvdstad 2014. Jätteskoj, tycker jag, och i helgen begav jag mig ned på stan för att spana in (och givetvis plåta) kultursymbolen som placerats mitt inne i stan. Jag tror att detta kommer att betyda mycket gott för Umeå och dess invånare!

Självklart hann jag slinka in på några affärer också, och köpte med mig lite smått och gott; pärlor, bebispresent, en flanellklänning, en stor glasburk och en marimekkomapp. Nice!

3 kommentarer:

Dahlarna sa...

Vilken läcker kultursymbol! Kul att du skrev en kommentra hos mig, så att jag hittade till din blogg! Hoppas att du får en bra vecka!

Inspirera Mera sa...

Det visste jag inte, vad roligt!
Kram Sandra

Lotta sa...

Oj nu har jag äntligen hittat en Umeå bloggare. Jag är nämligen nyss hitflyttade student så visst var det kul med kulturhuvdstad?