lördag 21 mars 2009

Visningsresa Sunderby sjukhus

15.00 Avgång från Umeå Universitet med siktet inställt på Luleå.
15.50 Det smäller till och bussen vibrerar oroväckande.
18.20 Inga good vibrations här inte. Vi tappar ett däck och svänger såsmåningom in i Piteå för att åtgärda problemet.


Senare under kvällen skedde incheckning på Quality Hotel i Luleå, där ljuvliga praliner från Muddus chokladkonfekt väntade på huvudkudden.

















Efter den aptitretaren väntade en välsmakande tvårättersmiddag på Cook's Krog, samt spex, prisutdelning och underhållning av Linnéa Bäcklund, som ni kanske känner igen från premiäromgången av körslaget (Linnéa medverkade i Team Brolle). Det var lite extra roligt eftersom vi är släkt på min mammas sida.

På stolarna låg presenter; vi fick varsin Buff.


















































Sångtexter om läkarlivet:













Finns det något bättre än hotellfrukost?! Och det här var verkligen the hotellfrukost; våfflor, juicepress, te, kaffe, exotiska frukter, köttbullar, prinskorv, ägg, mackor, pålägg, müsli, nötter. Behöver jag fortsätta?

























Efter frukost åkte vi ut till Sunderby sjukhus. Visst är det fräscht?!

























Vårt besök var mycket välregisserat; vi besökte bland annat hjärt-IVA, fick närvara under ett ultraljud, använda en gastroskopi-simulator (jättekul!), m.m.

På ögonmottagningen. Så här snygga är vi jämt. ;-)


















Efter morgonfika (läs: ca två timmar efter hotellfrukosten) och lite information åkte vi på en guidad busstur där vi passerade genom vackra Gammelstads kyrkstad. Dit vill jag åka fler gånger!

Vi åkte sedan upp på en bergstopp och blickade ut över Luleå.



















Efter lunch på kulturens hus besökte jag en konstutställning.



















Nästa destination var Porsön, där en anställd på Studentbostadsservice visade oss tre stycken studentbostäder. Vi fick därefter vandra runt på campusbiblioteket, STIL sportcenter och Akademica, där jag förmodligen bjöds på den största kladdkakebiten någonsin. Den var gudomlig -till jag satt på bussen i riktning Umeå och började må halvkyvens...!

Inför djurkalaset:



















Monkey business!

3 kommentarer:

Glamour Teacher sa...

läkarlinjen är en hård linje ser jag :)

Milla sa...

Du Luleå stad bringar tillbaka många minnen hehe ;)

Anonym sa...

kul att du med har en blogg =) Nu kan jag leva studentlivet genom dig =)