tisdag 18 augusti 2009

Mot nya mål!



Bild: VeckoRevyn

I början av juni snörade jag på mig gymnastikskorna och begav mig ut i elljusspåret på Vitberget. Tre km långt men efter bara 500m fick jag lov att gå en stund innan jag orkade fortsätta. Jag bestämde mig då för att jag inte skulle ge upp förrän jag kunde springa hela sträckan utan att gå. Ett plågsamt löfte visade det sig vara, men tre månader och ett nytt skoinköp senare har jag som mest sprungit nio km i ett svep och springer numera halvmilen förvånansvärt lätt. Nu är det dags att sätta upp nya mål!

Marathon.se finns superba träningsprogram som man kan följa! Jag sitter just nu och spånar på vilket jag ska välja i höst. Vårruset på 10 veckor- Nivå: Springa runt eller Klara tjejmilen på 60 minuter? Det sistnämnda programmet sträcker sig över 20 veckor men jag planerar i så fall att börja på vecka 4 eller 5 eftersom det är gång insprängt i löppassen de första veckorna. Någon som testat något av dessa eller som har goda råd eller lite allmän pepp på vägen?

1 kommentarer:

Glamour Teacher sa...

lycka till! du kommer säkert att fixa det!!