lördag 25 oktober 2008

Rosa på topp!

Åremössan är omåttligt populär, fick jag veta sedan jag klivit in i en källarlokal till bredden fylld med tyger och garn av alla de slag. Butiken var inget för klaustrofobiska med sin sparsamma yta, och som alltid i trånga butiker dök en säljare på mig inom loppet av några minuter. Jag övervägde då att lämna butiken eftersom jag bokstavligen avskyr när jag inte får titta i lugn och ro, men drog ett djupt andetag och hade snart inhandlat ett rosa garnnystan från Hjertegarn som jag naturligtvis inte vetat att jag behövde om du frågat mig en halvtimme tidigare.

Bild: Östersunds-Posten
Väl hemma slog det mig att jag inte alls var sugen på att sticka en Åremössa. 70 kronor fattigare var jag ändå tvungen att hitta på något med mitt rosa nystan, så det fick bli en något mer klassisk möss-modell.

Bild: Privat

Jag har ännu inte bestämt om jag blev grundlurad. Mössan blev faktiskt fin även om mitt foto inte riktigt gör den rättvisa.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Den såg jätte fin ut =)
Svar: Jag har faktiskt använt en hänganordning fån en rislapa från ikea som jag justerade lite, gjorde som en ring av den och det fungerade bra för den har en smart lösing där sladden hänger rakt.
Kram Rebeca