måndag 6 april 2009

Kärring mot strömmen

Husmoder-idealet har under en längre tid fascinerat och inspirerat mig. Måhända är det det ouppnåeliga i idealet som lockar (?), men jag lystrar till epitetet "bakåtsträvare" när feminismens fana vajar som flitigast.

Det moderna samhället är stressat och opersonligt. För mig är omsorgsfullt arbete rofyllt, och ordning och reda förenklar mitt liv. Jag tror på att bejaka kvinnlighet istället för att radera ut den. Jag är en bakåtsträvare helt enkelt.







6 kommentarer:

Myownhome sa...

Hej!
Fin blogg du har!!
Ja, det viktiga är att man får vara som man vill!! Det är väl lite det feminismen handlar om också kanske... I alla fall för mig. :) Att den som vill får ha "husmodern" som ideal och en annan får ha som mål att göra karriär. :D

Ha det fint!!
//Johanna

Glamour Teacher sa...

åh vilken underbar bok! hur kom du över den?

Emmy sa...

Hej. Vad roligt att du också börjat blogga, här ska jag absolut kika in oftare!

Vi bor kvar i Holmsund. Har varit lite långsam på att svara då mitt internet inte fungerat, men nu är det äntligen igång igen.

Hoppas att du får en fin påsk.
Kramar

Anonym sa...

så ni har alltså snö fortfarande uppe i norr? allt bra med dig? Kram syver

Anonym sa...

vill du se en bild på mitt blonda hår?? hehe

mor sa...

Många tips och ideer och "igenkända" bilder....
Kul med en egen blogg den ska jag följa.